Weekenddienst

Pijnklachten:

Bij acute pijn of andere spoedgevallen, belt u tijdens werkuren: 0174-298912. Voor acute pijnklachten of trauma tijdens de avonduren en het weekend kunt U zich wenden tot de avond- c.q. weekenddienst welke U hieronder aantreft.

Avond en weekenddienst:

Indien de praktijk gesloten is kunt u kijken in onderstaande lijst of telefonisch contact met ons opnemen via het telefoonnummer (0174) 298912. U wordt dan middels het antwoordapparaat verder doorverwezen naar de waarnemend tandarts overdag als wij afwezig zijn en de spoedgevallendienst in de avond en in het weekend.

De spoedgevallendienst is uitsluitend bedoeld voor het verrichten van noodhulp, bijv. bij ongevallen, nabloedingen en zeer ernstige pijnklachten.  Bij ernstige pijnklachten na 22.00 uur ’s avonds is het helaas het beste om tot de volgende ochtend te wachten (tot bijv. een spreekuur in het weekend) of op werkdagen ’s morgens vroeg  met de eigen tandarts of diens waarnemer contact op te nemen. ’s Avonds laat en ’s nachts is er in een praktijk geen assistentie oproepbaar en de kans op het maken van fouten neemt o.a. daardoor toe.

Bij in de avond net uitgevallen of afgebroken vullingen of een verloren (nood) kroon die vervelend aanvoelen, maar waar nog geen pijnstillers voor hoeven geslikt is het advies: goed schoonhouden en de eerstvolgende werkochtend de eigen tandarts bellen voor een behandelingsafspraak of overleg. Over de locatie van de spoedgevallendienst wordt u via de telefoon verder geïnformeerd.

Vergeet u niet dat er tijdens de weekenddienst contant afgerekend moet worden.

Wij hebben geen pin apparaat.

Deze spoedgevallendienst is uitsluitend bestemd voor patiënten met hun tandarts in: De Lier, ’s-Gravenzande,  Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Wateringen en Hoek van Holland. De spoedgevallendienst vangt aan op de vrijdagmiddag vanaf 12.00 uur. De avond spoedgevallendienst wordt aansluitend op het weekend door dezelfde tandarts verricht, tenzij anders vermeld.  In de weekenddienst is het gebruikelijk dat u contant afrekent, u krijgt een declaratie mee, die u naderhand kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. Houdt u pen en papier bij de hand voor het noteren van de gegevens en luister het gehele bandje af!